„Bardzo go kocham, ale to gatunek dla nerdów”. Twórca Grim Dawn i Farthest Frontier wie, że jego nowa strategia trafi do ograniczonej liczby graczy i akceptuje to


wiadomość
gra
12 Dom 2024, 09:39


Właściciel studia Crate Entertainment, Arthur Bruno, opowiada o grach RTS i podejściu dużej firmy do tego gatunku.







Zdjęcie dzięki uprzejmości Crate Entertainment.

I


Firma PC Gamer przeprowadziła niedawno ciekawy wywiad z Arthurem Bruno, założycielem stosunkowo niewielkiego studia Crate Entertainment. W portfolio studia znajdują się Grim Dawn oraz Farthest Frontier, które znajdują się we wczesnym dostępie. Podczas dyskusji twórcy podzielili się swoimi przemyśleniami na temat gier RTS i ujawnili, jak duże firmy podchodzą do gier z tego gatunku.


Samo Crate Entertainment pracuje obecnie nad strategią czasu rzeczywistego, ale na razie nie ujawniło żadnych szczegółów. Ale studia nie skupiają się na tworzeniu hitów kinowych. Ponieważ, jak powiedział Bruno, Gry RTS nie są już tak popularne jak 10-20 lat temu i chyba nie da się już odwrócić tego trendu.

Mam wrażenie, że RTS nigdy nie trafi do mainstreamu. Przepraszam, że to mówię. Kocham tę grę, ale jest to gatunek maniaków i tylko niewielka część populacji interesuje się tego typu grami, powiedział Arthur Bruno.

Nie oznacza to jednak, że takie prace nie mogą zakończyć się sukcesem. Jako przykład hitowego RTS-a twórca podał grę StarCraft II firmy Blizzard. Sprzedał się w milionach egzemplarzy i stał się ważną częścią świata e-sportu.


W końcu odkąd ukazało się drugie wydanie rzemiosło gwiazd Minęło ponad dekadę, a rynek gier wideo bardzo się w tym czasie zmienił. Duże firmy nie patrzą już przychylnie na pomysł tworzenia strategii czasu rzeczywistegoco znakomicie przedstawił Bruno i przypomniało mi rozmowę z przedstawicielem Grupy Embracer.

Oni (przedstawiciele Embracer Group – przyp. red.) pytali, nad czym pracujemy, a kiedy wspomniałem o RTS-ie, westchnęli. „Och, dlaczego pracujesz nad RTS-em?” Chyba muszę popracować nad grą skierowaną do ludzi. Bruno powiedział w naszej rozmowie:

Prezes Crate Entertainment wyjaśnił, że takie podejście wynika z rozmiaru działalności firmy. Kiedy duża firma decyduje się na opracowanie konkretnego dzieła, ma nadzieję sprzedać setki tysięcy egzemplarzy. Mniejsze firmy mogą zadowolić się zaledwie kilkoma.


Na koniec warto dodać, że cytowany Arthur Bruno miał ostatnio „coś w rodzaju” relacji z Grzegorzem Stynkiem, autorem Panów dworów. Właściciela Crate Entertainment zmartwiło, że średniowieczna strategia polskiego dewelopera została przez graczy nazwana „dziełem jednego człowieka”.

  1. Crate Entertainment – ​​Oficjalna strona internetowa












Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *