Najnowsza gra firmy Konami podnosi gatunek retro do 11


konami

Po około dziesięciu latach zastoju Konami powoli się odbudowuje. Legendarny wydawca wypuszcza remake obu gier ciche wzgórze 2 I Metal Gear Solid 3 Pożeracz WężyObaj na nowo wprowadzili Konami w świat wysokobudżetowych gier konsolowych. Te projekty dołączają do naszej kolekcji retro-rewitalizacji, w tym tegorocznej. Przeciwko: Operacja GargaPokazuje to, że firma jest gotowa na powrót do swojej ukochanej franczyzy. Ale nie chodzi tylko o odkopywanie starych adresów IP. Jej wysiłki wydawnicze nadal patrzą w przyszłość, choć z nostalgicznym zabarwieniem.

W tym sensie najciekawsze gry nie są remake'ami na dużą skalę, ale znacznie mniejszymi. SIGNI: Wszystkie działa płoną.Nowa kosmiczna strzelanka, która ukaże się 6 sierpnia, jest debiutancką grą dewelopera KeelWorks i zostanie opublikowana przez Konami. To powrót do jednego z podstawowych gatunków gier, w którym gracze atakują fale wrogów z perspektywy odgórnej. Niedawno miałem okazję przetestować nadchodzącą grę, sprawdzając kilka pierwszych poziomów. Jest to zarówno znajome, jak i szalone dla gatunku, wprowadzające bardziej złożoną mechanikę i kinowy styl graficzny. Nazwijmy to współczesną nostalgią. To może być dokładny opis tego, czego możemy się spodziewać po zremasterowanej grze Konami w 2024 roku.

Strzelaj, ewoluuj

Kiedy słyszysz słowo „kosmiczna strzelanka”, prawdopodobnie masz już mocny wizerunek. Prawdopodobnie wyobrażasz sobie mały statek na dole przewijanego w pionie ekranu, który wystrzeliwuje strzały energetyczne w stronę wrogów tańczących we wzorzystych falach. prawdopodobnie rozumiesz w połowie łabędź W tym momencie nadal działa, ale będziesz zaskoczony, gdy tylko go uruchomisz. Rozpoczyna się w pełni animowanym przerywnikiem filmowym, który wygląda prosto z filmu Pixara. Odważny pilot wyskakuje z łóżka i przygotowuje się do misji, a w tle gra energetyczna muzyka. Po ustaleniu fabuły i wejściu na pokład samolotu kamera płynnie wyskakuje z kokpitu i przełącza się na znajomą perspektywę z góry na dół. to wczesny znak łabędź Nie chce po prostu zrobić czegoś retro. Chce także rozwijać gatunek strzelanek.

Staje się to oczywiste, gdy tylko zaczniesz strzelać. Myślisz, że możesz wskoczyć i zacząć strzelać bez żadnych instrukcji, ale szybko zdajesz sobie sprawę, że nic nie osiągniesz, ponieważ twoje serce jest wyrwane. Oczywiście, że jest. łabędź Bardzo blisko współczesnych gier kosmicznych, takich jak strzelanki Ikaruga Więcej niż tylko retro pick-up i zabawa. W samouczku zobaczysz, że istnieje pewna ilość energii reprezentowana przez pasek wokół statku. Energię tę można przypisać do tarcz i broni. Jeśli wyceluję w broń, strzał będzie silniejszy, ale ja będę bezbronny i odwrotnie. Możliwość dostosowania tej dynamiki w locie za pomocą kółka myszy szybko dodaje do gatunku bardziej aktywną warstwę zarządzania statkami.

W Cygni: All Guns Blazing statek strzela do statku obcych.
konami

To nie jedyny zwrot akcji. Oprócz zwykłych strzałów, przytrzymując przycisk, możesz wykonywać ataki naziemne. Musisz zwracać uwagę na pozycję wroga na ekranie, aby móc go zaatakować odpowiednią bronią. Mimo to wciąż jest wiele do nauczenia się, w tym przełączniki automatycznego ognia, blokady, postępy w grach RPG i kreator wzorców, który kształtuje rozrzut twoich strzałów. Jest tego dużo do ogarnięcia i jasne jest, że celem KeelWorks jest nadanie większej głębi prostemu gatunkowi.

żeby mieć lepszą wiedzę o czym łabędź Kiedy tak się stanie, wracasz do pierwszego poziomu i zastanawiasz się, jak grać. Podstawy są bardzo proste. Kliknij przycisk, aby zastrzelić zbliżającego się wroga. Kiedy zaczynam korzystać z reszty mojego zestawu narzędzi, zaczynam czuć się bardziej przewodnikiem. Kiedy zbliża się słaby wróg, skieruj energię na swoją broń i namierz ją, z łatwością niszcząc wroga. Kiedy trafisz dużego bossa, podnieś poziom swojej tarczy i zacznij planować ataki nieco ostrożniej.

Doceniam fakt, że nie jest to gra typu kula, w której jeden lub dwa strzały rozsadzają statek na kawałki. Gracze muszą uderzać i to dużo. Akcja jest chaotyczna, a ostrzał wroga nadchodzi gęstymi falami. Moja tarcza pomaga mi przyjmować ataki, gdy zajdzie taka potrzeba, i zapewnia mi elastyczność w trudnych momentach na poziomie. Sztuką jest wiedzieć, kiedy atakować, a kiedy się bronić.

Statek kosmiczny atakuje kosmitę w Cygni: All Guns Blazing.
konami

Czasami to wszystko wydaje się przytłaczające. Celem KeelWorks jest spektakl wizualny rzadko spotykany w tym gatunku, co stwarza pewne problemy z czytelnością. Ekran jest wielowarstwowy, a akcja dzieje się zarówno tuż przed tobą, jak i na niższym poziomie. W jednej sekcji lecę nad polem bitwy, podczas gdy moi przyjaciele walczą z kosmitami. Przypuszczam atak naziemny, aby im pomóc i zaczynam zrzucać bomby. Jednak momenty interakcji powietrza i ziemi nie zawsze są jednoznaczne. Czasami wydaje się, że wróg jest dokładnie pośrodku, co powoduje, że denerwujesz się, gdy zastanawiasz się, jakiego ataku użyć. Dodaj do tego ekran pełen laserów, wrogów, szczegółowego tła i eksplozji. To dużo.

Myślę, że jest to atrakcyjne dla ludzi, którzy naprawdę chcą tu nurkować. Jak każda dobra strzelanka, poziomy te są na tyle trudne, że gracze będą musieli grać w nie wiele razy, zanim je opanują. Mając tak wiele narzędzi do zabawy i tak wiele do zobaczenia za każdym razem, gdy spróbujesz, pomysł powtarzania etapów staje się nieco bardziej zrozumiały. Każdy element sprawia wrażenie zbudowanego tak, aby lepiej zachęcać nowych graczy do dołączenia do klasycznej pętli, zachowując jednocześnie rdzeń gatunku nienaruszony. Nie zagłębiliśmy się jeszcze w haki progresji i kreator wzorców, a ponieważ same poziomy są statyczne, będziemy musieli zobaczyć, jak za każdym razem niektóre etapy historii wyglądają inaczej.

jestem wdzięczny SIGNI: Wszystkie działa płoną. Jest to rozszerzenie tego i Konami. Wygląda to na odważną próbę zachowania korzeni gry i udowodnienia, że ​​to jeszcze nie koniec eksperymentowania ze starymi gatunkami. KeelWorks już to mocno uzasadniło, ale ostatecznym sprawdzianem będzie reakcja młodszych graczy, którzy nie tęsknią za kosmicznymi strzelankami. Czy czemuś staremu można nadać nowoczesny połysk, aby przyciągnąć nowicjuszy? To wydaje się być najważniejsze pytanie, na które Konami stara się obecnie odpowiedzieć.

SIGNI: Wszystkie działa płoną. ' ukaże się 6 sierpnia na PS5, Xbox Series X/S i PC.



Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *